درست پس از افتتاحیه المپیک بود که شنیدیم گویا سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به کمیته ملی المپیک و حتی وزارت ورزش خواستار توضیح درباره همراهان سفر به پاریس در زمان المپیک شده است.

همراه با خواسته «قدس» برای انتشار اسامی مدیران المپیکی؛ ورود سازمان بازرسی به سفرهای پاریس

به گزارش قدس آنلاین، این در حالی است که روزنامه قدس در همان روزهای اول شروع المپیک در یادداشتی خواستار انتشار اسامی مدیرانی شد که راهی المپیک شده‌اند. حالا سایت گل درباره نامه سازمان بازرسی نوشته است: در این نامه که چون اصلش به دست ما نرسید از انتشار خبر آن و جزئیاتش منصرف شدیم گویا از افرادی نام برده شده که بدون دلیل و صرفاً طبق رویه دوره‌های قبل و یا حتی بدون سمت در ورزش راهی پاریس شدند. درباره صحت و سقم این نامه البته منتظر شنیدن توضیحات مدیران کمیته ملی المپیک هستیم.


*پسر میهمان پدر
اما پس از این هم خبر رسید که گویا پسر یکی از مدیران چند روز کوتاهی در هتل‌های خارج از دهکده که توسط کمیته المپیک رزرو شده اقامت داشته که کاشف به عمل آمد او در یکی از کشورهای مجاور فرانسه مشغول تحصیل بوده و چند روزی میهمان پدر شده است.
*فرصت مغتنم سفرهای اروپایی
ولی زمانی ماجرای همراهان پاریس به مرحله عجیب‌تری رسید که شنیده شد سه تن از این افراد پس از افتتاحیه بار سفر به کشورهای دیگر اروپا بستند. ابتدا روزنامه «گل» با وجود تأیید چند باره این خبر از سوی برخی افراد حاضر در پاریس و دانستن مقصد این افراد که آلمان و هلند گویا بوده بنا بر ملاحظاتی از پرداختن به این موضوع حداقل تا پایان المپیک صرف‌نظر کرد اما خبرگزاری تابناک در آغاز هفته دوم المپیک و به تازگی در چند گزارش جداگانه به این موضوع پرداخت و نوشت: « در بین مدیران و افراد اضافه‌ای که به عنوان توریست راهی پاریس شده بودند، عملاً سفر توریستی خود را هم تکمیل کردند. آن‌طور که شنیده شده، یکی از مسافران که علت اعزامش به پاریس همراه با کاروان ورزشی ایران مشخص نشد، از پاریس راهی آلمان شده و چند روزی را در این کشور به سر برده است. تماس با این فرد از سوی تابناک با پاسخ فرد دیگری همراه شد و اعلام کرد این شخص در جلسه است و امکان پاسخگویی ندارد.
درباره حمیدرضا عزیزی و مهدی گودرزی نیز شنیده شد آن‌ها نیز سفر به یک کشور اروپایی دیگر را انتخاب کردند تا در سفر اروپایی خود به این کشور هم سرزده باشند. خبرنگار تابناک در این خصوص با گودرزی تماسی برقرار کرد که این عضو هیئت اجرایی تلاش کرد با دیپلماسی به پرسش‌ها پاسخ بدهد و در پاسخ به این پرسش که آیا با حمیدرضا عزیزی به یک کشور اروپایی دیگر (هلند) سفر کرده یا نه، گفت: «ما تابع الگویی هستیم که تصمیم گرفته شده و آن را اجرا می‌کنیم. مواردی که می‌گویید در چارچوب برنامه‌های اعزام نبوده است. این موارد در سیستم دغدغه‌مندی و کاری و بحث اعزام نیست. اگر در مورد شخص صحبت می‌کنید می‌آیم و صحبت می‌کنم. وقتی موضوعات سازمانی است ما سعی می‌کنیم در این خصوص طبق اصول حرکت کنیم و با سخنگو صحبت شود».
آن‌طور که گفته شده حتی سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به کمیته ملی المپیک نسبت به این سفرها ایراد گرفته و حتی نسبت به حضور برخی از اعضای هیئت اجرایی در اعزام به پاریس توضیح خواسته است. نامه‌ای که باید دید در نهایت مسئولان کمیته ملی المپیک چه پاسخی به آن می‌دهند و توضیح محمود خسروی‌وفا و مناف هاشمی درباره همراه کردن این نفرات در کاروان ورزش ایران چیست؟
همچنین در بخش دیگری از این گزارش آمده: « در حالی که در المپیک ۲۰۲۴ پاریس تنها ۴۰ ورزشکار از ایران حضور دارند، نام ۳۲ نفر به‌عنوان کادر سرپرستی و مدیر وزارتی و المپیک به این لیست اضافه شده است و اگر ۱۴ خبرنگار اعزامی را کنار بگذاریم، ۵۰ نفر با عنوان مربی، رئیس فدراسیون و دبیر به پاریس اعزام شدند. در حقیقت کمیته ملی المپیک به دلیل عدم اشراف به وضعیت ورزش ایران پذیرفت برای ۴۰ ورزشکار اعزامی، هر فدراسیون نیمی بیشتر از افراد را به کارکنان بدهد و مثلاً در فدراسیون تیروکمان با یک ورزشکار اعزامی، سه مربی و مسئول همراه با ورزشکار اعزام شدند».
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.